Tehnički pregled Balkan2001

Neretko se susrećemo sa vozačima koji dolaze na tehnički pregled totalno nepripremljeni. Dugo nas je to iritiralo, smatrali smo da dolaze jer misle da ćemo taj pregled odraditi brzinski i progledati kroz prste. Kada je uvedeno snimanje tehničkog, situacija se drastično promenila i nama olakšala posao.

U samom početku, od uvođenja te promene, bilo je mnogo neuspelih pregleda ali se polako taj procenat smanjuje. Ipak, uvek postoje vozači koji ne vode previše računa o vozilu ili jednostavno nisu upućeni u tehnički pregled i šta ne prolazi.

Zato smo odlučili da napišemo ovaj članak i damo savete kako da se pripremite za ovaj prvi korak u procesu registracije.

Vozilo treba biti ispravno tokom cele godine

Potrebno je razumeti suštinu tehničkog pregleda kako bi imali jasniju sliku prilikom sređivanja automobila.

Ono što svima preporučujemo jeste da vozilo održavate tokom cele godine, nemojte čekati tehnički. Ukoliko svaki kvar uklonite na vreme, bićete bezbedniji u vožnji i pregled ćete proći sa lakoćom. Na taj način i troškove raspoređujete, niko ne voli da plaća popravke pored svih troškova registracije.

Šta ne prolazi na tehničkom pregledu?

Za uspešno urađen tehnički pregled potrebno je da na vozilu sve funksioniše, ali bukvalno sve. Po zakonu moramo pregledati svaku funkciju i sistem na vozilu, od sijalice na tablicama do sistema za kočenje i upravljanje.

Osim što moraju funkcionisati, kao što smo spomenuli, svi delovi moraju biti oni koje je proizvođač propisao. Takođe nije dozvoljeno isključivanje ili odstranjivanje delova, to se obično odnosi na delove koji regulišu izduvne gasove.

Ukoliko želite da napravite neku izmenu kao što je ugrađivanje sistema na gas, zatamljivanje stakla i tome slično, potrebno je uraditi atest. Atest je dokument koji se dobija kao potvrda da je izmena na vozilu dozvoljena, i jedino tako možete biti sigurni da ćete proći tehnički.

Balkan 2001 Šabac

Uslovi za uspešan tehnički pregled

Sada malo konkretnije informacije i spisak stvari na koje trebate obratiti pažnju. Svaki majstor to zna, ali nije loše da i vi znate kako bi mogli za svaki slučaj sve da proverite.

Uz najosnovniji alat i videe na internetu vi dosta toga možete sami popraviti i zameniti. Sigurno i da vaši prijatelji znaju nešto da odrate, tako da ne morate čekati slobodan termin kod majstora za svaku sitnicu.

Jednostavnije popravke koje možda sami možete uraditi ali sigurno možete utvrditi kvar su:
kompletna signalizacija (prednje i zadnje svetlosne grupe, bočni migavci i poklopci, sijalica na tablicama, stop svetla na zdanjem staklu);
vrata i sve prateće funkcije (normalno zatvaranje, daljinsko i ručno zaključavanje, podizači stakala);
prednji i zadnji brisači (rad brisača, dobro stanje, ispravnost prskalica i prisutna tečnost);
pneumatici (dozvoljena dubina šara za određeno godišnje doba, vrsta pneumatika za određeno godišnje doba, prisutnost rezervne gume ili alata za popravku);
fizička oštećenja na karoseriji (korozija i uvale);
ostale funkcije (funkcionisanje pojaseva, ispravnost zvučne sirene, rashladni sistem);
dodatna oprema (prva pomoć, svetloodbojni prsluk, trougao, sajla za vuču).

Drugi deo spiska koji trebate proveriti ne možete sami popraviti. Neophodno je posetiti majstora, a mi ćemo vam dati spisak da ga podsetite ako nešto ne proveri. Na samom startu proveriti sistem za kočenje i sistem za upravljanje. To su sistemi od kojih vam život zavisi i moraju biti u perfektnom stanju.

Obavezno proverite sistem izduvnih gasova. Ovo je segment koji će se sve više gledati i koji nećete moći da preskočite tek tako. Ukoliko vaše vozilo fabrički poseduje katalizator ili DPF filter, u trenutku pregleda mora postojati. Osim što ga morate imati, potrebno je da bude u ispravnom stanju kako bi nivo štetnih gasova bio u granicama dozvoljenih.

Osnovne informacije o tehničkom pregledu

Pored tehničkih stvari potrebno je biti informisan i o vremenskim ograničenjima. Potvrda o ispravnosti automobila koju dobijate nakon tehničkog pregleda važi 30 dana. Samim tim, najviše mesec dana pre isteka registracije možete uraditi pregled.

Osnovna dokumentacija za tehnički pregled su lična karta i saobraćajna dozvola. Ako imate nekih nadogradnji za to će vam biti potreban atest. A ukoliko ne možete doći na pregled, potrebno je ovlasiti drugu osobu da to uradi umesto vas.

Neophodnon je zakazati termin za pregled, kako bi se evidentirao u sistemu. Po zakonu tehnički mora trajati 30 minuta i ako bude sve u redu dobijate registracioni list kao potvrdu.

Tehnički pregled i registracija vozila u Beogradu ili Šapcu

Naš centar Balkan 2001 je organizovan tako da na jednom mestu, u centru Beograda i Šapca, pružamo sve usluge koje su neophodne da se završi citav proces registracije. Nemate potrebe više da idete na nekoliko mesta i iznova čekate u redovima.

Vi ne gubite vreme čekajući, već možete završavati ostale obaveze. Prednost je što se nalazimo u blizini TC Ušće, tako da će period od 1-2h koliko traje registracija proći brzo. Mi preuzimamo vozilo od vas i zovemo kada zalepimo novu nalepnicu.

Uz kompletnu registraciju vozila kod nas dobijate besplatnu pomoć na putu Atlas 24h. Ovo možete dobiti samo u našim centrima.

Atlas pomoć na putu

Ukoliko imate dodatnih pitanja ili nejasnoća nemojte se ustručavati da nas kontaktirate. Rado ćemo dati savet i olakšati tehnički pregled i registraciju vozila u Beogradu ili Šapcu.