TEHNIČKI PREGLED VOZILA – BALKAN 2001 U BEOGRADU I ŠAPCU
Tehnički pregledi vozila su redovni, vanredni i kontrolni. Veoma važan faktor saobraćaja je tehnička ispravnost vozila koja je osnovni uslov za registraciju vozila. Na tehničkom pregledu utvrđuje se da li je motorno, odnosno priključno vozilo tehnički ispravno, da li ispunjava propisane uslove i tehničke normative za učešce u saobraćaju na putu.
Zakonom o bezbednosti saobraćaja određeno je da se jednom godišnje vrši redovni tehnički pregled. Tehničkom pregledu na svakih šest meseci podvrgavaju se vozila na motorni pogon i priključna vozila, vozila kojim se vrši prevoz putnika ili prevoz opasnih materija, vozila pod pratnjom i sa prvenstvom prolaza, vozila koja prelaze 3.5 tone, vozila za iznajmljivanje, autobusi, kao i vozila kojima se vrši obučavanje kandidata za vozače.
TEHNIČKI PREGLED VOZILA I BEZBEDNOST NA PUTEVIMA
Tehnički pregled vozila i bezbednost na putevima neraskidivo su povezani aspekti u očuvanju sigurnosti svih učesnika u saobraćaju. Tehnički pregled vozila predstavlja ključnu komponentu u očuvanju ispravnosti vozila, čime se minimizira rizik od nesreća i saobraćajnih incidenata.
Kroz redovne tehničke preglede, stručno osoblje proverava ključne aspekte vozila, uključujući kočnice, svetla, gume i motor. Ovo osigurava da vozila održavaju svoju funkcionalnost i ispravnost, smanjujući rizik od tehničkih problema tokom vožnje. Osim toga, tehnički pregledi identifikuju i otklanjaju potencijalne opasnosti pre nego što postanu ozbiljan problem.
Bezbednost na putevima direktno je povezana sa ispravnošću vozila. Vozila koja su prošla tehnički pregled manje su skloni kvarovima i neispravnostima koji mogu izazvati nesreće. Osim toga, tehnički pregledi pomažu u sprečavanju vozila sa neispravnim kočnicama, lošim svetlima ili lošim gumama da budu na putu, što smanjuje rizik za sve vozače i putnike.
TEHNIČKI PREGLED MOTOCIKALA I MOPEDA
Registracija motocikala započinje tehničkim pregledom, koji možete obaviti kod nas.
Tehnički pregled motocikala i mopeda obuhvata kontrolu ovih 15 elemenata:
- uređaja za upravljanje;
- uređaja za zaustavljanje;
- svetlosnih i svetlosno-signalnih uređaja;
- uređaja koji omogućavaju normalnu vidljivost;
- uređaja za davanje zvučnih znakova;
- uređaja za kontrolu i davanje znakova;
- uređaja za odvođenje i regulisanje izduvnih gasova;
- merenja maksimalne brzine (za mopede)
- uređaja za oslanjanje;
- uređaja za kretanje;
- elektro-uređaja i instalacija;
- pogonskog uređaja – motora;
- uređaja za prenos snage – prenosnog mehanizma;
- delova vozila od posebnog značaja za bezbednost saobraćaja;
- opreme vozila.
Naš tim će detaljno pregledati sve komponente i sisteme na vašem vozilu kako bi se osiguralo da vaš motocikl zadovoljava minimalne sigurnosne standarde i da je siguran za upotrebu na putevima.
Uvereni smo da ćete biti zadovoljni uslugom koju nudimo i pozivamo vas da nas kontaktirate telefonom ili online zakažete termin za tehnički pregled vašeg motocikla.
Budite sigurni na putu sa Balkan 2001!
KAKO SE PRIPREMITI ZA TEHNIČKI PREGLED VOZILA?
1.Kako biste izbegli neprijatnosti i izlaganje dodatnim troškovima, odvezite vozilo kod auto-mehaničara. Bitno je naglasiti da vozilo pripremate za tehnički pregled, kako bi se prekontrolisalo sve potrebno. Trebalo bi proveriti svaku nepravilnost na koju sumnjate da postoji kako biste izbegli ponovno plaćanje tehničkog pregleda ako nakon 3 dana od tehničkog pregleda ne popravite vozilo.
2.Pred sam odlazak na tehnički pregled, proverite:
PREDNJA SVETLA – pozicije, kratko svetlo, dugo svetlo i prednja svetla za maglu
ZADNJA SVETLA – zadnja svetla, zadnje maglenke
ŠTOP SVETLA – mora raditi i treće štop svetlo ako ga imate
ŽMIGAVCI – prednji, zadnji, bočni i u retrovizorima – svetlost žute boje
RIKVERC SVETLO – svetlost bele boje
KATADIOPTERI SA ZADNJE STRANE VOZILA -ČITAVI I NA SVOM MESTU
POJASEVI U VOZILU – moraju funkcionisati
PREDNJI PERAČI ŠOFERŠAJBNE I BRISAČI – proveriti tečnost
PROVERITE FUNKCIONALNOST SVIH VRATA – HAUBA, GEPEK, SVA VRATA SA SPOLJAŠNJE I UNUTRAŠNJE STRANE
PROVERITE FUNKCIONALNOST SVIH PROZORA
PROVERITE STANJE GUMA I RETROVIZORA
3. U slučaju bilo kakve dileme, pozovite nas i pitajte ih da li to predstavlja problem za prolazak na tehničkom pregledu. Dobićete informacije koje Vam mogu uštedeti i vreme i novac.
4.Potrebno je da pospremite gepek. U njemu bi trebalo ostaviti PRVU POMOĆ, TROUGAO, UŽE ZA VUČU, REZERVNI TOČAK ILI SET ZA REPARACIJU. Ukoliko posedujete kuku, obavezno je da imate i kuglu. Ukoliko imate izmešten OBD priključak, neophodan je i dodatni konektor za OBD.
5.Operite auto i proverite da li kod sebe imate saobraćajnu dozvolu, ličnu kartu, staru polisu i ateste za vozilo(ukoliko ih posedujete).
KOLIKO ČESTO SE OBAVLJA TEHNIČKI PREGLED VOZILA?
PAZITE NA DATUME!
Za većinu vozila važi da se redovni tehnički pregled vrši na godišnjem nivou.
Redovni godišnji pregled može se obaviti najranije 30 dana pre isteka važenja registracije. Ako se ustanove određene nepravilnosti na vozilu, imaćete mogućnost da ih ispravite.
Registracija vozila važi u narednih godinu dana. Nakon produženja registracije dobićete novu registracionu nalepnicu na kojoj je upisan tačan datum do kojeg važi trenutna registracija.
Međutim, postoje vozila kod kojih je neophodno obaviti tehnički pregled dva puta godišnje, odnosno na svakih šest meseci. Tu spadaju vozila starosti preko 15 godina, vozila kojima se vrši javni prevoz, rent-a-car vozila.
Nakon uspešno obavljenog redovnog tehničkog pregleda, vlasnik vozila dobija popunjen, potpisan i overen REGISTRACIONI LIST. Na ovom dokumentu je datum obavljanja tehničkog pregleda.
Dokaz o tehničkoj ispravnosti vozila važi na teritoriji čitave Republike Srbije, pa nije bitno gde ćete ga obaviti. Registraciju potom obavljate u mestu prebivališta.
Imajte na umu da registracioni list važi narednih 30 dana, tako da registraciju morate obaviti najkasnije u tom periodu. Ukoliko prođe ovaj rok, morate ponovo da obavite tehnički pregled. Time se izlažete nepotrebnom trošku.
UREĐAJI KOJE PREGLEDAMO PRILIKOM TEHNIČKOG PREGLEDA VOZILA
Uređaji obuhvaćeni tehničkim pregledom vozila su sledeći:
- uređaja za zaustavljanje
- uređaja za upravljanje
- uređaja za osvetljavanje, svetlosni znakovi i uređaji za označavanje vozila
- uređaji za zvučne signale
- uređaji za normalnu vidljivost
- uređaji za davanje i kontrolu znakova
- uređaji za spajanje vučnog i priključnog vozila
- uređaji za oslanjanje
- uređaj za kretanje vozila unazad
- uređaji za kretanje i osovina
- elektrouređaji i instalacija,
- pogonski uređaj,
- uređaj za prenos snage,
- ostali uređaji i delovi vozila
- oprema vozila
ZAŠTO SE PADA NA TEHNIČKOM PREGLEDU?
Najvažnije je proveriti svetlosnu signalizaciju, sve brave sa obe strane vozila, pojas, brisače, prskalice, podizače prozora.
Nekada je uzrok neprolaska na tehničkom pregledu nepotpuna obavezna oprema ili opremu sa isteklim rokom. Ne zaboratite proveru roka prve pomoći i ispravnosti rezervnog točka. Neophodno je da imate uže za vuču, signalni trougao i zaštitne prsluke. Proverite da li imate tečnost za vetrobranska stakla i ulje.
Proverite da li gume ispunjavaju uslove za sezonu (zima/leto). Propisana minimalna dubina za letnje gume je 1,6 mm, dok je za zimske 4mm. Gume na jednoj osovini moraju biti iste, odnosno od istog proizvođača i dimenzija.
Na kartoseriji, šasiji i šoferšajbni ne smete imati veća oštećenja. Manja oštećenja šoferšajbne, ako ne remete vidik pri vožnji, mogu se tolerisati. Ako je broj motora nečitljiv, mora se ponovo ukucavati. Zato ga proverite na vreme.
BALKAN 2001 – da Vam rešimo nedoumice
ČESTO NAS PITATE …
Koja dokumenta su potrebna za tehnički pregled vozila?
Za tehnički pregled su neophodna sledeća dokumenta:
Saobraćajna dozvola
Lična karta (bez obzira da li je vozilo u vlasništvu pravnog ili fizičkog lica)
Prethodna polisa osiguranja od auto odgovornosti za vozilo koje se dovoziDa li vozilo može biti malo oštećeno I proći tehnički pregled?
Manja oštećenja šoferšajbne, ako ne remetie vidik pri vožnji, mogu se tolerisati. Sve ostalo mora biti ispravno i potpuno.
Da li različite boje vrata mogu uticati na tehničku ispravnost vozila?
Prema zakonu, vozilo može biti višebojno. To znači da može biti i prelepljeno folijom. Takođe može biti i bojeno ili prelepljeno u cilju reklamiranja. Ipak, u slučaju prelepljivanja ili bojenja većeg dela vozila, bojom vozila se smatra preovlađujuća vidljiva boja.
Da li je bitno da pneumatici budu odgovarajući za deo godine (zimski ili letnji)?
Proverite da li gume ispunjavaju uslove za sezonu (zima/leto). Propisana minimalna dubina za letnje gume je 1,6 mm, dok je za zimske 4mm.